Toekomstbestendig centrum van Cuijk

D66 wil een aantrekkelijk en autovrij horeca- en verblijfsgebied in de Grotestraat en het Maasplein met een hoofdrol voor het Culturele Hart van Cuijk en het cultuurstraatje. De schouwburg moet weer midden in de gemeenschap komen te staan en het ‘huis’ van de Cuijkse gemeenschap worden, waar de burgemeester Sinterklaas ontvangt, plaats is voor debat, waar het hoofdkwartier van de carnavalsvierders is en verkiezingsavonden plaatsvinden.

Leegstand in het centrum willen we tegengaan door wonen en werken in het centrum te stimuleren. Daarnaast willen we een ruilverkavelingsfonds in het leven roepen om de verplaatsing van ondernemers in het (compacte) centrum te vergemakkelijken.

Voor twintigplussers willen we meer uitgaansmogelijkheden stimuleren. De aantrekkingskracht van de Maasboulevard willen we vergroten, voor pleziervaart, maar ook als aantrekkelijk verblijfsgebied voor inwoners en toeristen.
Ook ouderen moeten zich welkom voelen in het centrum van Cuijk. Daarbij helpen bankjes om even bij te komen en een openbaar toilet.